Dag 1: Donderdag 17 april 2025
Dag 2: Donderdag 24 april 2025
Dag 3: Donderdag 8 mei 2025
Dag 4: Donderdag 15 mei 2025
Leidinggeven aan kleine groepen (MIM II)
Training
Startdata
Dag 1: Dinsdag 9 september 2025
Dag 2: Dinsdag september 2025
Dag 3: Dinsdag 30 september 2025
Dag 4: Dinsdag 7 oktober 2025
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.
Op dit moment is deze training nog niet gepland in Amsterdam. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl
Op dit moment is deze training nog niet gepland in regio Groningen/Zwolle. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl
Op dit moment is deze training nog niet gepland in regio Eindhoven/Elsloo. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl
Op dit moment is deze training nog niet gepland in Zeeland. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl
Informatie
Over de training
Deze vierdaagse training ‘Accountmanagement’ is speciaal ontwikkeld om professionals in de (proces) industrie te helpen commerciële kansen in projecten volledig te benutten. Deze interactieve en praktijkgerichte training biedt je de tools en inzichten die nodig zijn om jouw strategisch denken, stakeholdermanagement, business development en onderhandelingsvaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Leer hoe je duurzame klantrelaties kunt opbouwen en onderhouden en maximaliseer jouw commerciële impact.
Het geheel benutten van commerciële kansen in projecten
Business Development bij klanten
Gesprekken op directieniveau
Strategische businessontwikkeling
Commercieel onderhandelen en invloed vergroten
Voor wie
- Business Development Managers
- Business Unit Managers
- Operationeel managers
- Accountmanagers
- Tender managers
- Consultants
Programma
Dag 1: Commerciële strategie en innovatie
- Strategisch (mee)denken
- Meedenken met de ontwikkelingen bij de (potentiële) klant
- Samenwerking in innovatietrajecten
Dag 2: Stakeholdermanagement
- Stakeholder matrix en beïnvloeding
- Uitwerken Business opportunity
- Aanpak, dilemma’s bij klantbenadering, invloed op Decision Making Unit
- Intern een team vormen
Dag 3: Business development
- Risico’s bespreken en afdekken in het contract
- De regie nemen op directieniveau en het creëren van een duurzame klantrelatie
- C-level gesprekken voeren
Dag 4: Onderhandelen
- Onderhandelen, de basis voor het contract en het financiële resultaat
- Risico’s bespreken en afdekken in het contract
- Oefenen met acteur op directieniveau
Resultaat
- Business Development: bij nieuwe en bestaande klanten in een vroeg stadium aan tafel kunnen zitten (voordat de opdracht wordt verstrekt)
- Gesprekken kunnen voeren op directieniveau of op het hoogste beslissingsniveau
- Strategische aanpak voor het ontwikkelen van bestaande en nieuwe business
- Commercieel onderhandelen en maximaal financieel resultaat uit contacten halen
- Vergroten van invloed op Decision Making Unit en ‘gunfactor’