Startdata

Dag 1: 23 april 2024 
Dag 2: 14 mei 2024  

Dag 1: 7 november 2024 
Dag 2: 21 november 2024  

Aanmelden

Startdata

Dag 1: 10 september 2024 
Dag 2: 17 september 2024  

Dag 1: 7 november 2024 
Dag 2: 21 november 2024  

Aanmelden

Informatie

Over de training

Bij elke installatie wordt groot onderhoud gepleegd. Het goed managen van een stop is een complexe klus waarbij een grote diversiteit aan werkzaamheden komt kijken. Een goede en gedegen voorbereiding en betrokkenheid van alle partijen is daarbij cruciaal. Maar tijdens de stop heb je tevens te maken met een aantal risico’s.

Wil je leren beter grip te houden op het hele proces en de puntjes op de ‘i’ te zetten bij de voorbereiding van de eerstvolgende stop? De training Stops & Shutdowns geeft je de benodigde handreikingen die je helpen om de kwaliteit en veiligheid bij onderhoudsstops te optimaliseren.

Risico’s beperken / marges verhogen

Veiligheidsgedrag binnen teams

Vertrouwen in de komende stop

Voor wie

  • Uitvoerders
  • Hoofd uitvoerders
  • Projectleiders
  • Voorlieden

Programma

1) Stopmanagement: de omgeving & de voorbereiding

  • Contract awareness: Welke contractuele afspraken zijn er?
  • Wat brengt het werken bij de klanten met zich mee?
  • Omgevingsbewustzijn: Wat kan wel en wat kan niet bij het werken bij de klanten?
  • De voorbereiding: Wie draagt welke verantwoordelijkheid? Wie heeft welke contacten?

2) Stopmanagement: Leidinggeven & communiceren

  • Delegeren en het overzicht bewaren
  • Omgaan met werkdruk: Wie bepaalt de werkdruk?
  • Hoe zorg je ervoor dat key personeel niet overbelast wordt?
  • Zelfleiderschap: Leidinggeven aan jezelf en het beste uit jezelf halen.

3) Stopmanagement: mensen en middelen

  • Planningsmethodes: omgaan met tijd, beschikbaarheid en middelen
  • Efficiënt inzetten van beperkte middelen (mensen, hijskraan, gereedschap, etc.)
  • Inzetten van mensen: Waar sturen en waar niet? Wat doe je zelf en wat laat je anderen doen?
  • Veiligheid: Wat zijn de veiligheidsrisico’s en hoe ga je deze voorkomen?

4) Stopmanagement: het proces

  • Wat zijn de uitdagingen van het onderhoud?
  • Methodes van risicoanalyses: wat zijn de risico’s
  • Hoe bewaak je de voortgang? Wat is het noodplan?
  • Wanneer is de stop geslaagd voor alle partijen?

Resultaat

  • Bewustwording en betrokkenheid van medewerkers
  • Een gedegen voorbereiding en inzicht in het gehele proces van een onderhoudsstop
  • Structuur in het handelen bij (de voorbereiding van) een stop
  • Herkennen van succesfactoren en valkuilen van een onderhoudsstop
  • Voorkomen en beperken van veiligheidsrisico’s
  • Reduceren van faalkosten en vertragingskosten
  • Het realiseren van verbeteringen

Contact & advies

Denise Mulling
HRD-adviseur

denise.mulling@vomiacademie.nl

 

Lars de Beijer
HRD-adviseur

lars.de.beijer@vomiacademie.nl

Elsbeth Verveld
Trainingscoördinator

elsbeth.verveld@vomiacademie.nl

Misschien is dit aanbod ook interessant: