Startdata

Dag 1 (heel):
Dinsdag 25 maart 2025
Dag 2 (half): 
Dinsdag 1 april 2025

Dag 1 (heel): 
Donderdag 18 september 2025
Dag 2 (half): 
Donderdag 25 september 2025

Op dit moment is deze training nog niet gepland in Amsterdam. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl 

Op dit moment is deze training nog niet gepland in regio Groningen/Zwolle. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl 

Startdata

Dag 1 (heel):
Woensdag 21 mei 2025
Dag 2 (half):
Woensdag 28 mei 2025

Op dit moment is deze training nog niet gepland in Zeeland. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl 

Informatie

Over de training

Je komt als uitvoerend technicus op het gebied van maintenance, repair en overhaul dagelijks bij klanten. Voor de organisatie is jouw aanwezigheid bij de opdrachtgever ontzettend belangrijk. Het is jouw taak om het inhoudelijk technische werk zo kwalitatief, veilig en klantgericht mogelijk uit te voeren.

Je bent als operationeel medewerker naast het vakkundig toepassen van je technische kennis tevens in de gelegenheid om door je houding en gedrag bij te dragen aan de veiligheid op de plant. Daarnaast zorg je door jouw actieve betrokkenheid voor een optimale uitvoering van de opdracht en draag je bij aan het onderhouden van goed contact met de klant.

In een tijd waarin de omzet en marges voortdurend onder druk staan en waarin veiligheid een hoge prioriteit heeft, is die relatie van wezenlijk belang.

Kortom: je bent op dat moment belangrijk voor de uitvoering en daarnaast een visitekaartje van de organisatie. Tijdens deze training leer je wat betreft houding en gedrag waar je je bewust van moet zijn bij het werken op de plant van de opdrachtgever.

Bewustwording van eigen rol in het commerciële proces

Klantgerichte communicatie

Omgaan met klachten (empathie)

Veiligheid en proactieve houding

Voor wie

  • (Service) Monteurs
  • Cleaners
  • Housekeepers
  • Machinisten
  • Operators
  • Tekenaars
  • Inbedrijfstellers
  • Inspecteurs

Programma

Dagdeel 1: Rol van operationeel medewerker en klantgerichtheid

  • Belang van de operationeel medewerker binnen de organisatie
  • Bezoeken van en werken op de plant van de klant: houding en gedragsregels
  • Hoe dragen houding en gedrag bij aan veiligheid op de plant?
  • Wat is klantgerichtheid?
  • Hoe overtref ik klantverwachtingen?

Dagdeel 2: Klachtenbeheer en betrokkenheid

  • Omgaan met klachten van de klant (empathie tonen)
  • Instructie van collega’s en personeel om herhalingen van klachten te voorkomen
  • Het belang van betrokkenheid en een meedenkende houding om re-work te voorkomen

Dagdeel 3: Communicatie en persoonlijk actieplan

  • Effectieve gesprekstechnieken: vraag- en luistervaardigheden
  • Aanspreken en aangesproken worden
  • Argumenteren
  • Persoonlijk actieplan

Resultaat

  •  Bewustzijn van de gewenste houding en gedrag op de plant van een klant
  • Klantgerichte communicatie en interactie met klant
  • Omgaan met klachten van de klant (empathie tonen) en instructies van collega’s en personeel om herhaling van klachten te voorkomen
  • Gewenste houding en gedrag die bijdragen aan veiligheid op de plant
  • Betrokken, proactieve houding die bijdraagt aan veiligheid en resultaat

Contact & advies

Denise Mulling
HRD-adviseur

denise.mulling@vomiacademie.nl

 

Lars de Beijer
HRD-adviseur

lars.de.beijer@vomiacademie.nl

Elsbeth Verveld
Trainingscoördinator

elsbeth.verveld@vomiacademie.nl

Misschien is dit aanbod ook interessant: