Dag 1 (heel):
Dinsdag 25 maart 2025
Dag 2 (half):
Dinsdag 1 april 2025
Leidinggeven aan kleine groepen (MIM II)
Training
Startdata
Dag 1 (heel):
Donderdag 18 september 2025
Dag 2 (half):
Donderdag 25 september 2025
Op dit moment is deze training nog niet gepland in Amsterdam. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl
Op dit moment is deze training nog niet gepland in regio Groningen/Zwolle. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl
Startdata
Dag 1 (heel):
Woensdag 21 mei 2025
Dag 2 (half):
Woensdag 28 mei 2025
Op dit moment is deze training nog niet gepland in Zeeland. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl
Informatie
Over de training
Je komt als uitvoerend technicus op het gebied van maintenance, repair en overhaul dagelijks bij klanten. Voor de organisatie is jouw aanwezigheid bij de opdrachtgever ontzettend belangrijk. Het is jouw taak om het inhoudelijk technische werk zo kwalitatief, veilig en klantgericht mogelijk uit te voeren.
Je bent als operationeel medewerker naast het vakkundig toepassen van je technische kennis tevens in de gelegenheid om door je houding en gedrag bij te dragen aan de veiligheid op de plant. Daarnaast zorg je door jouw actieve betrokkenheid voor een optimale uitvoering van de opdracht en draag je bij aan het onderhouden van goed contact met de klant.
In een tijd waarin de omzet en marges voortdurend onder druk staan en waarin veiligheid een hoge prioriteit heeft, is die relatie van wezenlijk belang.
Kortom: je bent op dat moment belangrijk voor de uitvoering en daarnaast een visitekaartje van de organisatie. Tijdens deze training leer je wat betreft houding en gedrag waar je je bewust van moet zijn bij het werken op de plant van de opdrachtgever.
Bewustwording van eigen rol in het commerciële proces
Klantgerichte communicatie
Omgaan met klachten (empathie)
Veiligheid en proactieve houding
Voor wie
- (Service) Monteurs
- Cleaners
- Housekeepers
- Machinisten
- Operators
- Tekenaars
- Inbedrijfstellers
- Inspecteurs
Programma
Dagdeel 1: Rol van operationeel medewerker en klantgerichtheid
- Belang van de operationeel medewerker binnen de organisatie
- Bezoeken van en werken op de plant van de klant: houding en gedragsregels
- Hoe dragen houding en gedrag bij aan veiligheid op de plant?
- Wat is klantgerichtheid?
- Hoe overtref ik klantverwachtingen?
Dagdeel 2: Klachtenbeheer en betrokkenheid
- Omgaan met klachten van de klant (empathie tonen)
- Instructie van collega’s en personeel om herhalingen van klachten te voorkomen
- Het belang van betrokkenheid en een meedenkende houding om re-work te voorkomen
Dagdeel 3: Communicatie en persoonlijk actieplan
- Effectieve gesprekstechnieken: vraag- en luistervaardigheden
- Aanspreken en aangesproken worden
- Argumenteren
- Persoonlijk actieplan
Resultaat
- Bewustzijn van de gewenste houding en gedrag op de plant van een klant
- Klantgerichte communicatie en interactie met klant
- Omgaan met klachten van de klant (empathie tonen) en instructies van collega’s en personeel om herhaling van klachten te voorkomen
- Gewenste houding en gedrag die bijdragen aan veiligheid op de plant
- Betrokken, proactieve houding die bijdraagt aan veiligheid en resultaat