Dag 1: 27 november 2024
Dag 2: 4 december 2024
Dag 3: 18 december 2024
Dag 4: 8 januari 2025
Dag 5: 15 januari 2025
Dag 6: 29 januari 2025
Sitemanagement
Training
Startdata
Dag 1: woensdag 12 februari 2025
Dag 2: woensdag 5 maart 2025
Dag 3: woensdag 19 maart 2025
Dag 4: woensdag 2 april 2025
Dag 5: woensdag 16 april 2025
Dag 6: woensdag 23 april 2025
Dag 1: donderdag 8 mei 2025
Dag 2: donderdag 22 mei 2025
Dag 3: donderdag 5 juni 2025
Dag 4: donderdag 12 juni 2025
Dag 5: donderdag 26 juni 2025
Dag 6: donderdag 3 juli 2025
Dag 1: donderdag 2 oktober 2025
Dag 2: donderdag 16 oktober 2025
Dag 3: donderdag 6 november 2025
Dag 4: donderdag 13 november 2025
Dag 5: donderdag 27 november 2025
Dag 6: donderdag 11 december 2025
Startdata nog niet bekend
Op dit moment is deze training nog niet gepland in Amsterdam. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl
Startdata
Dag 1: dinsdag 25 november
Dag 2: volgt
Dag 3: volgt
Dag 4: volgt
Dag 5: volgt
Dag 6: volgt
Deze training wordt gegeven in omgeving Groningen/Zwolle. De precieze locatie wordt bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers.
Startdata
Dag 1: woensdag 9 april
Dag 2: volgt
Dag 3: volgt
Dag 4: volgt
Dag 5: volgt
Dag 6: volgt
Deze training wordt gegeven in omgeving Groningen/Zwolle. De precieze locatie wordt bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers.
Startdata nog niet bekend
Op dit moment is deze training nog niet gepland in Zeeland. Heb je hier interesse in? Neem dan contact met ons op: 026 202 05 02 of mail naar info@vomiacademie.nl
Informatie
Over de training
Als sitemanager moet je in staat zijn om alle werkzaamheden en verantwoordelijkheden te organiseren en contractuele afspraken te bewaken. De training Sitemanagement biedt je inzichten en vaardigheden die je helpen jouw persoonlijke performance op het gebied van management, commercie en communicatie te verbeteren.
Je ontwikkelt je tot een volwaardig gesprekspartner op alle niveaus en kunt de balans tussen de medewerkers op de site, jouw eigen organisatie en de opdrachtgever bewaken en zo nodig beïnvloeden. De training brengt jouw strategisch en commercieel denken en handelen naar een hoger niveau.
Tijdens deze training wordt er gebruik gemaakt van een door de VOMI Academie ontwikkelde branche specifieke praktijkcasus die als leidraad door alle dagen heenloopt.
Voor wie
- Locatiemanagers
- Sitemanagers
- Operations managers
- Maintenance managers
- Contract managers
- Onderhoudsmanagers
- Objectleiders
Programma
1) Management en organisatie
- De sitemanager van nu
- Krachtenveld van de sitemanager
- Niveaus van leiderschap
- Persoonlijke ontwikkeling en actieplan
2) Contract awereness
- Contractmanagement: grip op contracten/project- en contractverantwoordelijkheden
- Beperkingen en kansen binnen contracten
- Meer- en minderwerk in combinatie met het contract
- Contract- en risicobeheersing: inventarisatie contractuele risico’s/oplossingen voor risicobeheersing
- Communicatie: gesprekspartner zijn en duidelijk zijn naar de klant; wat kan wel en wat kan niet?
3) Resultaat gericht leidinggeven
- Management, organisatie en samenhang
- Leidinggeven versus targets
- Communicatie vanuit macht en invloed
- Managen van veranderingen
4) Relatiemanagement
- Commercieel/strategisch denken: commerciële kansen herkennen en benutten
- Relatiemanagement: benaderen en behouden van de klant
- Onderhouden van contacten op de site en daarbuiten
- Gezamenlijk problemen oplossen/aanspreken op gedrag
5) Complexe onderhandelingen
- (storende) Onderhandelingspartners en relaties
- Complexe onderhandelingen
- Omgaan met machtsposities
- (gemeenschappelijke) Belangen
- Herkennen en hanteren van emoties/omgaan met weerstand
6) Managing teams
- Belang van goed samenwerken
- Coachend leidinggeven: stijlen van leidinggeven en communiceren
- Herkennen behoefte van individu en groep
Resultaat
- Op een hoger niveau strategisch en commercieel denken en handelen
- Onderhouden en uitbouwen van het contact met bestaande en nieuwe klanten
- Positief kunnen beïnvloeden van de machtsbalans tussen jou, de klant en de eigen organisatie
- Grip houden op het contract zodat contractdoelstellingen behaald worden
- Inzicht in de mentale aspecten van (complexe) onderhandelingen
- Effectief aansturen van een site-team en het positief beïnvloeden van de samenwerking
Contact & advies
Lars de Beijer
HRD-adviseur
Elsbeth Verveld
Trainingscoördinator
Gesprekspartner op elk niveau
Overtreffen van de klantverwachting
Belang van netwerken op de site