Een uitvoerend technicus op het gebied van maintenance, repair en overhaul komt dagelijks bij klanten.Voor de organisatie is deze aanwezigheid bij de opdrachtgever ontzettend belangrijk. Het is de taak om het inhoudelijk technische werk zo klantvriendelijk mogelijk uit te voeren. Een operationeel medewerker is dus niet alleen de technisch specialist, maar tevens in de gelegenheid om in commercieel opzicht een bijdrage te leveren aan de relatie tussen de organisatie en de klant. In een tijd waarin de omzet en marges voortdurend onder druk staan, is die relatie van wezenlijk belang. Kortom; de operationeel medewerker is op dat moment het visitekaartje van de organisatie. Tijdens deze training leert de operationeel medewerker waar hij zich van bewust moet zijn bij een bezoek aan de opdrachtgever.

Bekijk het programma

Het programma duurt 1 dag en bestaat uit de volgende onderwerpen:

  • Het belang van de monteur binnen de organisatie
  • Het bezoeken van en werken bij klanten: gedragsregels
  • Klantgerichtheid; wat is dat? Hoe overtref ik klantverwachtingen?
  • Effectieve gesprekstechnieken: vraag- en luistervaardigheden
  • Het servicecontract
  • Analyse van de problemen van de klant
  • Omgaan met klachten van de klant (empathie tonen) en instructie van collega’s en personeel om herhalingen van klachten te voorkomen
  • Klantgericht argumenteren
  • Persoonlijk Actieplan

Resultaat

  •  Bewust worden van jouw rol bij de klant
  • Herkennen van koopsignalen
  • Overtreffen van klantverwachtingen
  • Kennen gedragsregels van de klant
  • Effectief communiceren
  • Omgaan met klachten

Startdata

Omgeving Rotterdam

Leden: € 370,-
      Niet-leden: € 470,-

Aanmelden

Meer informatie over deze training of opleidingsadvies op maat? Neem contact met ons op!

Opleidingsadvies

André Smits
Mail André
026 202 05 02


Planning & organisatie

Elsbeth Verveld
Mail Elsbeth
026 202 05 02

Misschien vindt u dit aanbod ook interessant..